"No lähdetään varmaan aukiolle jos ei saada mennä sinne pesään?" Aurinkopentu ehdotti Hallapennulle. "No okei, ei tunkeilla liikaa" Hallapentu sanoi ja katsoi siskonsa sinisiin silmiin. ^Miksi minulla ei ole tuollaisia? Emo sanoi että ne ovat minulla vihreät^ Hän mietti hämmästyneenä. Samassa Aurinkopentu oli jo kadonnut pentutarhan piikkiherne portista ulos pääaukiolle. "T-tule k-k-katsom-aan" Aurinkopentu maukui ihmeissään tokellellen. "Ok" Hallapentu palasi maan pinnalle ja seurasi siskoaan portista ulos. "MITÄ TÄMÄ KAIKKI ON!?" Hallapennulta pääsi onnellisen ihmettynyt naukaisu. Samassa pentujen luokse laukkasi tuoresaaliskasalla äsken ollut oranssiturkkinen kissa. "Isä?" Aurinkopentu maukui. "Hallapentu ja Aurinkopentu! Hei, ja Hallapentu taisitkin avata silmäsi" Onnikynsi, eli se pentujen luokse laukannut kissa, joka oli heidän isänsä, maukui. "Joo kyllä minä avasin" Hallapentu vastasi, ja ihmetteli kuinka suuri heidän isänsä olikaan. Samassa Tähdenlento tupsahti aukiolle. "No hei Onnikynsi, Aurinkopentu ja Hallapentu" Hän naukui ja istahti kissojen viereen. "Moi, ja tiedättekö miksi minulla ei ole sinisiä silmiä kun teillä kaikilla on?" Hallapentu sanoi. "No, eivät kaikki perheenjäsenet aina näytä samalta, minun emollani oli vihreät silmät" Onnikynsi vastasi ja puski Hallapentua. "Saadaanko me mennä seikkailemaan nyt tänne leiriin?" Aurinkopentu kysyi ja katseli ympärilleen. "Tietysti, muistakaa totella jos joku kieltää teitä" Tähdenlento maukui, ja lähti tuoresaaliskasalle. "Minäkin taidan mennä, minulla on metsästyspartiovuoro, tapaamme vielä illalla" Onnikynsi sanoi ja meni jonkun kissaporukan luo.
"Noh, mistä aloitetaan?" Aurinkopentu kysyi Hallapennulta innoissaan.
-
Toivottavasti tykkäsitte!